Educare Logo

Centraal telefoonnummer
0521-521351
Inloggen

Aanmeldwachttijd
Kind-/jeugd: 20-24 wkn
Ernstige dyslexie: 12 wkn
Volwassenen: cliënten stop



OVER EDUCARE     WERKWIJZE GGZ ZORG      DIAGNOSTIEK / BEHANDELING

Algemeen


Educare Kind en Jeugd is een praktijk voor jeugdhulp waar zowel basis als specialistische GGZ en dyslexiezorg wordt geboden. Wij bieden diagnostiek en behandeling voor kinderen en jongeren van 2 tot 18 jaar met psychische problematiek. Denk hierbij aan gedragsproblemen, angstklachten, lichte tot matige depressie, trauma, slaapproblemen en opgroei- en opvoedproblemen.  

Deze zorg is voor iedereen toegankelijk. We bieden kortdurende en praktische psychologische hulp dicht bij huis. Daarom hebben we onze werkplekken verspreid over de regio. Bovendien werken regionaal samen met verschillende instanties en praktijken samen om de zorg zo passend mogelijk te maken. 

Kwaliteit
Kwaliteit staat bij ons hoog in het vaandel.  Alle behandelaren zijn geregistreerd bij de SKJ en ingeschreven bij de NVO en/of NIP en BIG-register.  Hierdoor werken alle behandelaren volgens de beroepscode van hun beroepsvereniging. Wat betreft dyslexie zijn wij lid van en kwaliteitsgeregistreerd bij het NKD.
Momenteel zijn wij bezig met het behalen van het certificaat HKZ Zorg en Welzijn. 

Lidmaatschappen en/of registraties
Wij zijn lid van de NVO en het NIP, EMDR Nederland, het NKD en SKJ.

Organisatie
Educare is een praktijk waar een GZ-psycholoog, orthopedagoog-generalist, psychologen en orthopedagogen werken.

We worden ondersteund door ons secretariaat waar twee secretaresses en één receptioniste werken.

Samenwerking
We werken op diverse locaties onder één dak met o.a. huisartsen, praktijkondersteuners, collega psychologen en orthopedagogen, logopedie en/of (kinder) fysiotherapie. 

Waar nodig zetten wij externe expertise in. Formele samenwerkingsverbanden hebben wij met PMT Steenwijkerland, Van Dieren paardencoaching en Weijenberg mediation. 

U verleent ons altijd eerst toestemming voordat wij met derden in contact treden.